Recensie: Grasping At Eternity ~ Amanda Karen Hooper

Taal: Alleen verkrijgbaar in het Engels
Leeftijdscategorie: Young Adult, jongvolwassenen
Ander boeken in deze serie:
Taking Back Forever, boek 2
Fighting For Infinity, boek 3

Over Grasping At Eternity

Laat het maar aan Maryah over, om de enige regel te breken nooit haar herinneringen te wissen. Dit zal haar volledige eeuwigheid  verpesten. Maar voordat ze haar nieuw leven begint, doet Maryah het ondenkbare: ze wist haar herinneringen.

Nu 17 jaar oud, heeft Maryah er geen weet van dat haar adoptie familie haar al vele deccenia kent en dat ze allemaal gereïncarneerde zielen zijn, met bijzondere gaven. Ook weet ze niet dat ze van Nathan hield in plaats van haatte.

Nathan is er van overtuigd dat het plan van zijn familie, om Maryah's geheugen terug te halen, gaat werken. Maar dit blijkt nog niet zo eenvoudig als men hoopte. Nathan's hart breekt iedere dag een beetje meer als hij deze zielloze versie van Maryah ziet.

Mijn Recensie

Laten we eens beginnen met mijn eerste gedachte na het lezen van dit boek (wat al een hele tijd geleden is): Ik moet nog steeds op adem komen na het lezen van de laatste pagina's van dit boek. Het is een van de beste boeken die ik dit jaar (2014) gelezen heb. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou zijn. Het is goed alla Twilight of L.J's werk. Dit boek laat je niet meer los als je er in begint.

Ik kan jullie nu al vertellen dat dit boek een zoals ze dat in het Engels zo mooi kunnnen uitdrukken "an emotional rollercoaster" is. Het brengt veel emoties met zich mee, zoals de meeste 5 ster boeken die ik heb gelezen. Het is een van die boeken die je in een zucht uit wil lezen, je vergeet zelfs te eten en te drinken.

Het verhaal wordt verteld vanuit twee perspectieven, Nathaniel's en Maryah's. Dit droeg zeker bij aan het verhaal, en maakte het een geheel. Ook leren we op deze manier wat er gebeurt is en hoe de familie, ook wel Kindrily genoemd in elkaar zit. Maryah weet niet meer wie ze is omdat ze bij de laatste reïncarnatie haar geheugen heeft gewist. Ze weet dus niet dat ze alle familie leden al kent vanuit een vorig leven. Ze ziet alleen het topje van de ijsberg, Nathaniel ons de rest van de ijsberg laat zien. Dit is een erg verfrissende manier om een verhaal neer te zetten.

Ik heb nog niet vaak boeken gelezen die over reïncarnatie gaan, naast deze kan ik mij alleen een van de Night World boeken van L.J. Smith herinneren dat ook over dit onderwerp ging. Dat is trouwens ook een serie die het echt waard is om gelezen te worden. Dit boek was echt een schot in de roos voor fans die houden van boeken met als thema reïncarnatie.

Waardering

Dit boek heeft een groot aantal personages, en dus ook veel namen om te moeten onthouden, iets dat in mijn geval niet echt ideaal is aangezien ik heel slecht ben met namen. Toch heeft dit mij niet gestoord, aangezien alle personage goed en realistisch neergezet zijn. De plot was echt fantastisch, met veel ontwikkelingen die soms een wending namen die je niet aan zag komen. Ik kan niet wachten om het vervolg hiervan te lezen! Trouwens ik van de cover van het boek ook echt super mooi. Deze ware schoonheid krijgt daarom 5 sterren.

Koop het boek hier

Geen opmerkingen: