Recensie: My Mr. Manny ~ Jennifer Garcia

Uitgever: Renaissance Romance Publishing
Aantal pagina's: 257 p.

Leeftijdscategorie: volwassenen
Taal: Alleen verkrijbaar in het Engels

Een digtale editie van dit boek is beschikbaar gesteld door: de schrijfster dit beinvloed verder niet mijn eerlijke mening over het boek.

Samenvatting

Mia Balducci mist haar kinderjaren en smacht naar een grote Italiaanse familie, de ze achter liet in een klein dorpje in Massachusetts. Als ze een oude vriend tegen vanuit haar kinderjaren tegen komt, raakt ze verstrikt in nostalgia. Ze verliest haarzelf in een snel vooruitgaande relatie. Maar haar roze bril breekt als ze alleen moet opdraaien voor de zorg van haar dochter, Lucia.

De drukke roosters van Mia's werk en de groeiende vraag van Lucia, maakt hun leven ontzettend hectisch. Het begint eindelijk te dagen bij Mia dat ze hulp nodig heft. Gelukkig, is er nog haar-levens-reddende nichtje die haar een nanny bezorgd, nou ja eigenlijk "Manny"(mannelijke nanny).

Na het verliezen van zijn stressvolle baan op Wall Street, heeft Dominic Roberts besloten zijn droom te volgen van een familie. Hij is zijn geliefde al verloren, met geen vooruitzicht op nieuwe liefde. Om toch de familie te vinden die hij zo ontzettend graag wil, besluit hij de manny business in te gaan.
Zal Lucia de nieuwe man in haar moeders leven leuk vinden? Zal Mia hem leuk vinden? En zal dit trio hun "happily ever after" (en ze leefde nog lang en gelukkig) vinden?

Recensie

Dit wordt een vrij persoonlijke recensie, hoop dat je het niet erg vind anders stop gewoon met lezen :)

Dit is alles wat je niet wil lezen als je net uit een 7-jarige relatie komt. Dit boek had mijn levensverhaal kunnen zijn, min het kind dan. Waarom had ik zo veel moeite met dit boek? Simpel, de eerste helft van het boek gaat over Mia's relatie met haar ex-man, zelfs als ze getrouwd is met hem moet ze alles alleen doen.(Mmm dat klinkt me wel heel bekend in de oren, erg confronterend dus).

Dan komt ze er achter waarom ze alles alleen moet doen en zal ze alleen voor de zorg van hun dochter opdraaien. Het was een erg ontroerend verhaal, of misschien was het toch ik die nogal gevoelig was? Wat ik erg leuk vond is dat Mia niet bij de bakkenneer gaat zitten en sterk blijf, en alles voor haar dochter over heeft. Haar dochter komt voor alles!

De tweede helft van het boek bestaat uit alles wat ik zou willen in een relatie. (Snap je me frustratie al met die boek?) Alles is perfect, liefdevol maar ook bedachtzaam. Mia en Dominic voelen zich vanaf het begin tot elkaar aangetrokken maar ze duiken niet direct met elkaar het bed in of zo (geen liefde op het eerste gezicht dus). Deze relatie groeit naarmate het boek vordert, ze hebben allebei een aardige kruiwagen die ze moeten verwerken.

Toen ik begon met lezen dacht ik dat het een grappig, licht verhaal zou zijn, wat toch echt niet het geval bleek. Ik heb me er toch doorheen geslagen, soms met tranen in mijn ogen. Het was toch best een goed boek, erg realistic en emotioneel, personages die groeien door het boek heen, maakt het erg realistisch. Het enige probleem dat ik nog steeds heb met dit boek, is het begin. De schrijfster gaat zo snel door het verhaal dat ik na de eerst 10 procent zo iets had van ik kap er mee. Aangezien ik nog al eigenwijs ben, heb ik hem toch uit gelezen en dat was zeker de moeite waard!

Waardering

Dit boek is goed geschreven, erg realistisch  en de "happy-ending" maakt mijn waardering 3 schaatsers!!!!

Music